header

Actueel (2010)

Volg team "Ozze pap", we zijn op diverse plekken online te volgen, waaronder:

• Hier natuurlijk, met foto's in de beeldbank.
  • Krantenartikelen en ander publicaties in "in de media"
  • Op onze Hyves pagina
  • Op Linked
  • Op de actiesite van Alpe d'HuZes
  • En via Twitter

Weer thuis (maandag 7 juni 2010)

Na een lange en vermoeide reis zijn we zondagnacht weer aangekomen in ons vertrouwde Boekel.

Het was een week om nooit meer te vergeten. Zoveel mooie mensen ontmoet, zoveel mooie dingen gezien en zoveel bijzondere ervaringen opgedaan. Een van deze speciale ervaringen is de aankomst boven op de Alp van ons Jans (zie foto) tijdens Alpe d'HuZus op woensdag 2 juni jl. Zij heeft volledig ongetraind 1x de alp beklommen in ruim 2 uur. Voorwaar een topprestatie.

Alpe-dHuzes-2010-verblijf-

Graag wil ik jullie berichten lezen, maar helaas. Mijn outlook werkt niet en kan ik niet iedereen via email bedanken/ benaderen. Dus als je een belangrijk bericht hebt, bel me dan effe 06 51580238.

Graag wilde ik ook iedereen en in het bijzonder de hoofdsponsoren bedanken en enkele foto's sturen. Dit laat effe op zich wachten, excuses daarvoor.

Ik hoop binnenkort weer digitaal bereikbaar te zijn.

Tot later

Henk

The DAY after (vrijdag 4 juni 6.37 uur)

Gisteren 3 juni, de dag waar we met z'n allen zo lang naar toe hebben geleefd. Hij is nu alweer voorbij, maar het was een dag boven alle verwachting. Het verwachtte grote feest op de Alpe d'Huez is nog groter als je er zelf bij bent. Ik zal proberen een beetje van dit feest over te brengen, maar het zal zich schril aftekenen tegen de werkelijkheid.

Op woendsdagavond zijn we na het eten nog aanwezig geweest bij het zogenaamde bezinningsfeest. Indrukkende verhalen en prachtige emotionele muziek van Maarten Peters en Margriet Eshuis. Zeer indrukwekkend was het gesprek met Bas Mulder, die een derde keer opnieuw getroffen wordt door kanker. En toch heeft Bas het plan opgepakt om ook 1 keer de berg opgaan.

Na een korte en roerige nacht stonden we om 4 uur langs ons bed. De meeste voorbereidingen hadden we al gemaakt, maar er moest toch nog het een en nader gebeuren. En dan om 4.45 naar de start. Een indrukwekkend peloton aan fietser in de straat voor de camping op weg naar de start. Wat een hoop mensen en dan is het nog donker. Ook staat er een indrukkend aantal supporters naast de kant van de weg, versierd met allerlei lampjes en lichtgevende zaken. Prachtig. En dan is het zover. De eerste zijn gestart en komen vanaf de rotonde naar de voet van de berg. Onder luid applause rijden zijn langs de 3000 deelnemers. Iedereen klapt voor iedereen. Wat een MEGA mensenfeest. Kippevel tot onder m'n voetzolen.

Na een half uur begint ook ons avontuur. Wat zal de dag brengen? Hoe zal het iedereen vergaan? Iedereen heeft zijn eigen verhaal. Tegen de middag begint Ties ernstige rugklachten te krijgen. Ondanks herhaalde pogingen, met hulp van het medische team, moet hij na 3 beklimmingen besluiten ermee te stoppen. Zijn ernstige rugblessure dwingt hem tot dit vreselijke besluit. Maar ondanks deze ernstige klachten volbrengt hij de 3 klim. Voorwaar een prestatie om trots op te zijn. Thijs en Sanne gaan als een siameese tweeling door de dag. En deze verbondenheid helpt hen om ieder 5 beklimmingen te maken. Ruim na 19 uur komen zijn over de finishlijn boven op de berg.

Anneke, Frans en Dinie, Carla en Henk, Frans en Jolanda, Marijke en Martien, Richard, Eric en twee vrienden van Maarten waren de hele dag op de berg om ons aan te moedigen. Hun aanwezigheid was heel belangrijk. Dit gaf enorm veel steun in de vele moeilijke momenten door de dag heen.

Dirk en Jans waren de hele dag aan het werk. Jans in bocht 16 als vlagger, een belangrijke taak om de dalende renners te waarschuwen en Dirk in bocht 7 als masseur om iedereen in goede staat op de fiets  te houden.

Maarten en Roel hebben met veel kracht en gedrevenheid de berg aangevallen. Roel kwam tot een eindresultaat van 5 en Maarten maakte als enige van het team de 6 beklimmingen vol. Compliment. Bij het terugkijken van de tussentijden bleek dat ook Maarten het meest constant had gereden. Om en nabij 1.25 per beklimming.

Ondergetekende is ook om 5.30 aan zijn avontuur begonnen. Een avontuur waar tijdens vele nachtelijke uren van is gedroomd. Wat zal de dag brengen? De eerste beklimming verliep zeer voorspoedig, ik kon mijn hartslag lekker laag (145- 152) houden een absolute voorwaarde om de dag goed door te komen. Maar dit betekende wel dat ik veel tijd nodig had voor elke beklimming. Het zij zo. Op deze manier ga ik het doen, dit heb ik nodig om ook te kunnen blijven genieten van het evenement. En genoten heb ik. Prachtige gesprekken met volstrek vreemde mensen. Heel bijzondere ontmoetingen. Om 11 uur had ik mijn eerste twee beklimmingen achter de rug. Na een korte rustpauze begonnen aan de derde beklimming. Hier kwam ik Ties tegen en kreeg ik hoogte van zijn problemen. Samen met Ties heb ik vanaf bocht 7 ONZE derde beklimming afgemaakt. We zijn hand in hand over de finishlijn gegaan en hebben zo ons Alpe d'HuZes project 2010 afgesloten. Een prachtige moment en een afsluiting die ook alleen maar boven op de berg kon plaats vinden. Hierna heb ik nog een vierde beklimming gemaakt en kwam het totaal voor de senior op 4 beklimmingen. Ik kijk terug op een succesvolle dag op de berg. 4 is voor mij volstrekt het maximaal haalbare, ik had niet beter kunnen fietsen. Ik ben klaar met de alp.

Tot slot wil ik alle mensen die in welke zin dan ook hebben bijgedragen aan de realistatie van dit geweldige "Feest van het Leven, op de fiets" bedanken voor hun inzet en bijdragen. Hierbij geld dat ieders bijdragen van groot belang is geweest. SAMEN hebben we het gedaan. HEEL VEEL dank.

Henk

Het trilt van de spanning in het dal. (dinsdag 1 juni)

Het dal trilt, de berg trilt, m'n lijf trilt van de spanning. Het is bijna zover. De laatste voorbereiding voor de grote dag. Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, uitvoerig ontbeten en veel gelachen. Bijzonder om met deze groep jonge mensen op stap te zijn. Sms'jes verstuurd naar de supporters die nu onderweg zijn en natuurlijk hebben we gefietst.

We (Roel, Maarten, Stefan en og) hebben Jans ingewijdt in het fietsen in het hooggebergte. Vanmorgen hebben we de col d'Ornon beklommen. Jans heeft deze 12 kilometer in een trap (zonder afstappen) uitgereden. Voorwaar al een topprestatie op zich.

In de loop van de middag arriveren Marijke en Martien op de camping. Vol ontzag kijken ze om zich heen en zien de eerste drie bochten van de alp. Martien zag enkel huisjes staan en dacht daar de top te herkennen. Maar hij realiseerde zich niet dat daar de klim nog maar 2,7 kilometer lang was. Nog 10 te gaan dus. Fijn dat ze er zijn en morgen meedoen met de Zussen.

Na het avondeten wat ook nu weer boven op de berg plaats vindt, arriveren Anneke, Dinie en Frans en studie vriend Jaap. Nadat ook hun gegeten hebben rijden we samen in de auto de berg op. Frans wilde weten wat het nu was, de Alpe d'Huez. Als een volleert bergrijder stuurt hij de auto door de 21 bochten. Respectvol wordt er gesproken over de mensen die de uitdaging aangaan om hier te gaan fietsen.

En zo valt de avond alweer snel over de trillende omgeving van Bourg d'Oisans. Morgen gaat het echt beginnen, met de alpe d'HuZus (1x de berg op voor iedereen die dit wil). Voor Jans, Marijke en Martien zullen we onze longen uit het lijf schreeuwen. Met zoveel wind in de rug komen ze zeker boven.

Tot morgen

Henk

We zijn in Frankrijk (maandag 31 mei)

Na een lange vermoeiende, maar prima verlopen reis, zijn we dan eindelijk in Frankrijk. Het regende pijpestelen bij aankomst. Wat een nat welkom. In de regen hebben we onze tenten opgezet en zijn snel gaan slapen. De hele nacht en ochtend heeft het nog geregend, maar toen brak de zon door. En een half uur later scheen de zon. En werd de wereld om ons heen zichtbaar. We staan midden tussen de bergen met prachtige wit besneeuwde toppen. En dan is er al veel sneeuw weggespoeld door de regen.

Maar uiteindelijk zijn we dan, waar we willen zijn; aan de voet van de Alpe d' Huez. We staan op Camping Piscine, plek 402. Als je de camping uitrijdt, 100 meter naar links en we staan aan de voet van de berucht 12 kilometer klim. Geweldig.

En wat een vriendelijke mensen om ons heen, allemaal voor hetzelfde doel. Wat een sfeer. Natuurlijk hebben we onze wielervrienden ook al gezien, Benjamin, familie van Dongen uit Boekel, Dirk Huijbers, Stefan Wisse (heeft zijn mecanicien talenten al laten zien) Ferry Fockes. En we hebben ook al weer veel vrienden gemaakt.

Er wordt door het team Ozze pap ook al volop gefiestst. Roel is al een keer naar de top van de alp gefietst, Ties en Maarten hebben de Col d' Ornon op hun palmares bijgeschreven. Jans heeft vanmorgen om 7.30 uur al geholpen met het ontbijt boven op de berg. Sanne, Thijs en ondergetekende hebben vooral genoten van de rust, de omgeving en hebben de zaken een beetje op orde gebracht. Het is geweldig om hier te zijn. Naar deze week hebben we ruim een halfjaar toegeleefd. En nu zijn we hier, SUPER.

Graag willen wij onze supporters een goede en veilige reis toewensen. Een speciaal bericht voor Marijke en Martien; jullie zijn ingeschreven en kunnen meedoen met Alpe d' HuZus, as woensdag.

Nou, groeten aan iedereen, van ons allen, Henk

NCRV radio 2, Bert Kranenbarg belangstelling voor Ozze pap (donderdag 27 mei 15.45 uur)

Zojuist ontving ik telefoon van de redactie van NCVR radio 2, Knooppunt Kranenbarg. De zender met een passie voor Alpe d´HuZes. De uitzendingen van dinsdag 1 juni t/m vrijdag 5 juni zullen LIVE worden gemaakt vanaf de berg in Frankrijk. Alpe d'HuZes zal het centrale thema zijn.

Bert zal ook zelf op de fiets klimmen en eenmaal de berg bestijgen, uitgedaagd door Frits Spits. En natuurlijk is het POWER vrouwen team (met deelname van de Udense Wendy van den Ham) ook een van de deelnemers op 3 juni as. Allemaal acties om geld op te halen voor het KWF, kankerbestrijding.

Het team Ozze pap zal ook in de uitzending van Bert aan de orde komen. Opnieuw een mogelijkheid om ons te volgen.

Stem af op radio 2, Knooppunt Kranenbarg, dagelijks van 17.00 tot 19.00 uur. Maar in ieder geval op dinsdag 1 juni t/m vrijdag 5 juni.